Dyskusja:Droga krajowa nr 4 (Polska)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Droga nie zaczyna się w Targowisku, tylko w Krakowie przy ul. Wielickiej i dalej biegnie przez Wieliczkę. --Jakas1 (dyskusja) 12:47, 17 maj 2010 (CEST)

  • A możesz dać źródło do tej informacji? Ominous (dyskusja) 16:21, 19 maj 2010 (CEST)
    • Widać to na mapach GDDKiA. Dziwi mnie prośba na podanie źródeł dla takiej informacji (i podobnych) w sytuacji, gdy błędna informacja dotychczasowa w artykule nie ma żadnych źródeł. --Jakas1 (dyskusja) 14:35, 20 maj 2010 (CEST)

DK4 a A4[edytuj kod]

Czy nie uważacie, że autostrada A4 pomimo statusu autostrady nadal jest częścią drogi krajowej 4? Artykuł Drogi krajowe w Polsce mówi wyraźnie, że jest to "główna sieć dróg w Polsce, jedna z kategorii dróg publicznych, umożliwiających krajową i międzynarodową komunikację kołową pomiędzy dużymi miastami oraz ogólnodostępnymi przejściami granicznymi. Obejmuje także autostrady i drogi ekspresowe."
Artykuł ten mówi ponadto: Do dróg krajowych zgodnie z Ustawą o drogach publicznych zalicza się:
1.autostrady i drogi ekspresowe oraz drogi leżące w ich ciągach do czasu wybudowania autostrad i dróg ekspresowych;
2.drogi międzynarodowe;
3.drogi stanowiące inne połączenia zapewniające spójność sieci dróg krajowych;
4.drogi dojazdowe do ogólnodostępnych przejść granicznych obsługujących ruch osobowy i towarowy bez ograniczeń ciężaru całkowitego pojazdów;
5.drogi alternatywne dla autostrad płatnych;
6.drogi stanowiące ciągi obwodnicowe dużych aglomeracji miejskich;
7.drogi o znaczeniu obronnym.
W sekcji "Wykaz dróg krajowych" przytaczanego artykułu także widzimy, że "czwórka" zaczyna się na granicy niemieckiej, a kończy na ukraińskiej.

W świetle przytaczanego artukułu błędem jest skrócenie trasy DK4 jedynie do odcinka Szarów/Targowsko - Korczowa. Na przestrzeni kilku miesięcy paru wikipedystów sukcesywnie "okrajało" DK4 o autostradowe odcinki tej trasy, dzięki czemu DK4 wg Wikipedii ma jedynie 218 km. O opinię na ten temat proszę głównie Koniara, Omegę933 oraz Alessandro.

Dyskusja Wikiprojektu Drogi i autostrady, sekcja DK3 mówi "Zmiany wycofałem, ponieważ sugerowały, że S3 jest jakąś inną drogą niż DK3 -- a tak nie jest. S3 to droga krajowa nr 3 o parametrach drogi ekspresowej i tak (Znak D7.svg) oznakowana -- podobnie, jak np. A2 jest oznakowaną znakami Znak D9.svg drogą krajową nr 2 o parametrach autostrady."

O tym że A4 jest częścią DK4 świadczą także poniższe wygooglane zdjęcia:
http://images46.fotosik.pl/104/9f07a29211f0010a.jpg
http://d.polskatimes.pl/k/r/10/05/3a/4a81aa71eebe5_p.jpg

Głównym jednak argumentem powinno być rozporządzenie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad:
http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/4df39baa0db4f31d53fc314f6dd71b33

Chętnie podejmę się przywrócenia tej drogi do właściwego przebiegu. Podobnie jak i z DK2.Kracho (dyskusja) 16:43, 5 paź 2010 (CEST)

Fakt, że A4 jest częścią DK4 jest dwa razy wymienione na początku artykułu. Moim zdaniem nie ma sensu umieszczania w tabeli przebiegu drogi szczegółowej informacji o A4 (jest ona umieszczona w odpowiednim artykule). Jeżeli informację te umieścilibyśmy też w tym artykule to:

  1. powstała by swego rodzaju redundancja informacji, co mogłoby prowadzić do różnic w opisie tej samej drogi
  2. w praktyce powstałaby tutaj kopia hasła A4

Docelowo ten artykuł będzie za kilka lat redirectem do A4.

Wracając do twojej uwagi, po zastanowieniu uważam, że należałoby wspomnieć o głównych miejscowościach leżących przy A4 w sekcji "Ważniejsze miejscowości leżące na trasie 4". Na myśli mam przede wszystkim miasta w pobliżu których przebiega autostrada, ew inne miejscowości przy których zlokalizowane są węzły. ~malarz pl PISZ 21:46, 5 paź 2010 (CEST)

  • Widzisz. Artykuł w obecnym kształcie (mam na myśli długość drogi, województwa przez które przebiega oraz ważniejsze miejscowości na trasie) wskazuje, że odcinek Jędrzychowice - Targowisko jest wyłączony z oznaczenia DK4, mimo, że jak wspomniałeś, w artykule powiązanie to jest wspomniane dwukrotnie -> swego rodzaju niespójność. Nie zamierzam dodawać szczegółowych informacji o tej drodze, gdyż rzeczywiście są one zawarte w osobnym artykule. To, co chciałbym dodać to elementy wspomniane na początku, plus ewentualnie mapka w przyszłości. Dlatego chciałbym wiedzieć co sądzą o tym ci, którzy w przeszłości usunęli te informacje. Chciałbym uniknąć ewentualnej wojny edycyjnej z tymi osobami.
    Zgadzam się co do przyszłości. Gdy A4 dociągną do Ukrainy obydwa artykuły staną się tożsame. Kracho (dyskusja) 22:46, 5 paź 2010 (CEST)