Dyskusja:Ratusz Głównego Miasta w Gdańsku

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

ze zgłoś błąd[edytuj kod]

Jestem Pracownikiem Działu Edukacji i Promocji Muzeum Historycznego w Gdańsku. Przed chwilą wykasowano zamieszczony przeze mnie tekst, który jakoby pochodzi ze strony http://kultura.wp.pl/. Jest to niezgodne z prawdą. Tak jak zamieściłem w opisie źródła informacje pochodzą z wydawnictw, materiałów oraz strony internetowej należących do muzeum, które jako jedyne ma prawo do ich publikacji. Proszę o zaniechanie kolejnych wykasowań, które są zrozumiałe, gdy chodzi o treść pozbawioną wymogów tekstu encyklopedycznego. Pozdrawiam, Rafał Choma

Zgłosił: Dział Edukacji,Promocji i Public Relations Muzeum Historycznego Miasta Gdańska (dyskusja) 12:51, 8 sie 2008 (CEST)

To proszę sprawdzić czy usunięty fragment tekstu nie znajduje się tu [1]. A co jest na dole strony? Astromp (dyskusja) 13:42, 8 sie 2008 (CEST)
A skąd wiesz kto od kogo odpisał? Siałababamak (dyskusja) 16:08, 8 sie 2008 (CEST)

WP:PANDA[edytuj kod]

W sumie okurzę mój stary artykuł o gdańskim ratuszu. Niestety prawie w całości opiera się na jednym źródle, stąd wahałem się czy warto go tutaj zamieścić.Yusek (dyskusja) 17:29, 13 cze 2012 (CEST)

Zdjęcie podpisane jako widok z 1906 przedstawia rok 1966. Błąd literowy jest na Commons. W polu data tam wpisane jest 1967. Autor zdjęcia w 1906 miał 11 lat. Poza tym ludzie na zdjęciu ubrani są jak w latach 60., do tego polska flaga. Poza tym w haśle mało jest trochę informacji jak na DA – jest historia, ale brakuje informacji o architekturze, wyposażeniu, detalach (np. zegar), zasadach udostępniania. Brak sekcji o współczesnej funkcji (z linkiem do hasła głównego – Muzeum Historyczne Miasta Gdańska). Przydałoby się też rozszerzyć nieco wstęp. Kenraiz (dyskusja) 23:27, 19 cze 2012 (CEST)
Przyznam się, że coś mi ten 1906 nie pasował biorąc pod uwagę te drzewa. W 1906 w tym miejscu spodziewałbym się torów tramwajowych (zdjętych w 1959).Yusek (dyskusja) 00:48, 20 cze 2012 (CEST)
Trochę ogólnych informacji mam. Jeśli chodzi o dokładniejsze to muszę znaleźć lepsze źródła.Yusek (dyskusja) 15:39, 20 cze 2012 (CEST)
  • Tak przy okazji. Muzeum Historyczne Miasta Gdańska się na mnie "wzoruje" [2]. Żeby potem nie było, że mój tekst to plagiat.Yusek (dyskusja) 00:57, 20 cze 2012 (CEST)
  • Nowy ratusz (jeszcze nie ten, który stoi obecnie) - zrozumiałem, że chodzi o tę nową siedzibę i przeredagowałem, aby ten nawias nie był potrzebny. Ale w kolejnej sekcji stoi: "Najstarsze fragmenty ratusza pochodzą z lat 1327-36 – budynek ten był jednak niewielki, co stworzyło konieczność rozbudowy już po kilkunastu latach" Nie jest to powtórzenie? Patrząc na daty, to dalej mowa o tej siedzibie z 1336, więc to zdanie dałbym sekcję wyżej i zintegrował z treścią o genezie. Z innych zauważonych - wiszą jeszcze linki do przekierowań. Przykuta (dyskusja) 10:40, 23 cze 2012 (CEST)
    • Nie jestem przekonany, że to ta sama budowla być może Ratusz Głównego Miasta nie był początkowo ratuszem. Albo tamten ratusz został zlikwidowany dopiero po ukończeniu nowegoYusek (dyskusja) 18:28, 23 cze 2012 (CEST)