Stabroek News

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Stabroek News
Częstotliwość dziennik
Państwo  Gujana
Adres 46-47 Robb Street, Lacytown
Georgetown
Pierwszy numer 1986
Redaktor naczelny Anand Persaud[1]
Strona internetowa

Stabroek News – dziennik ukazujący się w Gujanie od 1986 roku w języku angielskim. Powstał z inicjatywy solicitora Davida de Cairesa, który był także pierwszym redaktorem naczelnym.

Początkowo gazeta ukazywała się jako tygodnik. „Stabroek News” jest również wyłącznym dystrybutorem DirecTV Caribbean w Gujanie[2][3][4][5].

W 1986 roku David de Caires razem z Kenem Gordonem z Trinidad Express zwrócił się do ówczesnego prezydenta Desmonda Hoyte o zgodę na wydawanie prywatnej gazety. Oprócz posiadanej przez rząd Guyana Chronicle istniało tylko „PPP’s Mirror”, wydawana przez Ludową Partię Postępową, oraz „Catholic Standard” i kilka nieregularnie wydawanych periodyków jak „Open Word”. Żadna z gazet nie była wydawana codziennie, a dwie pierwsze były pod silną presją polityczną[2]. Caires był demokratą i dążył do powrotu liberalnego społeczeństwa i rządów prawa. Był także zaangażowany w rozwój gospodarcze kraju, gdzie prywatny biznes mógł się rozwijać. Z zawodu był radcą prawnym, ale w latach 1964–1967 współpracował z czasopismem „New World Fortnightly”, co dało impuls do stworzenia prywatnego dziennika w Gujanie[2][6][7].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Notice (ang.). Stabroek News. [dostęp 2019-07-23].
  2. a b c David de Caires (ang.). Stabroek News. [dostęp 2019-07-24].
  3. Stabroek News (ang.). Adlink International UK Ltd. [dostęp 2019-07-24].
  4. What does DirecTV offer? (ang.). Stabroek News. [dostęp 2019-07-24].
  5. Leon Suseran: ‘Direct TV distributor’ ripping off Berbicians (ang.). Kaieteur News. [dostęp 2019-07-24].
  6. David de Caires (ang.). Stabroek News. [dostęp 2019-07-24].
  7. Farewell to a freedom fighter — David de Caires (ang.). Kaieteur News. [dostęp 2019-07-24].