Tomasz Machała

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Tomasz Machała
Ilustracja
Data i miejsce urodzenia 26 kwietnia 1978
Warszawa
Zawód, zajęcie menedżer, dziennikarz
Alma Mater Uniwersytet Warszawski
Rodzice Joanna Fabisiak

Tomasz Machała (ur. 26 kwietnia 1978 w Warszawie[1]) – polski dziennikarz i menedżer w spółkach mediowych.

Życiorys[edytuj | edytuj kod]

Studiował w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego[1].

Od 1997 współpracownik Super FM. Od 1998 asystent, wydawca i prowadzący serwisy informacyjne Radia Eska. Od 2000 reporter w Sekcji Polskiej BBC w Warszawie. Od 2001 reporter w TVN24. Dla stacji relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne. Od października 2004 do grudnia 2011 reporter Wydarzeń w telewizji Polsat. Zajmował się tematyką polityczną.

Od czerwca 2008 do grudnia 2011 prowadził Poranne Graffiti w Polsat News. Od 2010 współpracował z tygodnikiem Wprost. Przed wyborami prezydenckimi 2010 założył portal publicystyczno-informacyjny Kampania na żywo. Od 2012 współpracował z tygodnikiem Newsweek Polska.

Od 2011 do października 2016 był redaktorem naczelnym serwisu internetowego NaTemat.pl i prezesem spółek kontrolujących grupę. W listopadzie 2016 został dyrektorem zarządzającym segmentów wiadomości i biznes w Grupie Wirtualna Polska. Od lutego 2017 jest wiceprezesem Wirtualnej Polski ds. wydawniczych; podlegają mu wszystkie redakcje[2]. Od kwietnia 2018 nadzoruje także departament rozwoju produktu wydawniczego oraz telewizję WP[3]. W styczniu 2020 powrócił[4] do prowadzenia programu publicystycznego Graffiti w Telewizji Polsat i Polsat News. 6 lutego 2020 został odwołany z funkcji redaktora naczelnego portalu internetowego Wirtualna Polska[5][6].

Życie prywatne[edytuj | edytuj kod]

Jest synem posłanki PO Joanny Fabisiak.

Kontrowersje[edytuj | edytuj kod]

W styczniu 2020 Portal OKO.press opublikował tekst, w którym opisuje współpracę Wirtualnej Polski z Ministerstwem Sprawiedliwości. Miała ona polegać m.in. na cenzurze i blokowaniu artykułów krytycznych wobec Zbigniewa Ziobry oraz pisaniu pod fikcyjnymi nazwiskami tekstów wspierających ministerstwo[7]. Zarówno Tomasz Machała, jak i Wirtualna Polska Media zaprzeczyli zarzutom[8]. W rezultacie prac wewnętrznej komisji ds. wyjaśnienia zarzutów OKO.Press, został odwołany z funkcji redaktora naczelnego i wiceprezesa WP Media[5][6]. Obecnie pełni stanowisko prezesa spółki Netwizor prowadzącej serwis telewizyjny OTT WP Pilot[9]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]