Zëri i Popullit

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Zëri i Popullit
Częstotliwość Dziennik
Państwo  Albania
Organ Socjalistycznej Partii Albanii
Pierwsze wydanie 1944
Strona internetowa

Zëri i Popullit (Głos Ludu) - albański dziennik, założony w 1944 jako organ Komunistycznej Partii Albanii (na bazie wydawanego od 1942 w konspiracji pisemka o tej samej nazwie), a od 1948 Albańskiej Partii Pracy. Po przemianach ustrojowych, które dokonały się w Albanii w latach 1991-1992 dziennik nie został zlikwidowany, ani nawet nie zmienił swojej nazwy, stając się organem prasowym Socjalistycznej Partii Albanii. W 2011 jego nakład wynosił 25 tys. egzemplarzy[1].

W listopadzie 2015 zaprzestano wydawania papierowej wersji czasopisma, ukazuje się tylko wydanie internetowe[2].

Redaktorzy naczelni[edytuj | edytuj kod]

  • Enver Hoxha
  • Xhelil Gjoni
  • Sofokli Lazri
  • Mehmet Elezi
  • Marash Hajati 1988-1990
  • Namik Dokle 1991
  • Perparim Xhixha 1991-1995
  • Luan Rama 1996-1998
  • Erion Braçe 1998-2007
  • Eva Alushi 2007-2009
  • Aldrin Dalipi 2009-

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Bibliografia[edytuj | edytuj kod]